28 november 2010

ADVENT

En liten ljusängel var årets julpynt från svärmor.
I år känns det som om många har tjuvstartat med ljusstakar, stjärnor och pynt för advent. Jag vet inte om det beror på att snön ger julstämning eller om det är för att det är så få lediga dagar i jul att man vill börja redan nu för att hinna njuta ordentligt av advent och jul.

Jag tjuvstartade inte, nästan tvärtom. Vår stjärna kom inte upp förrän alldeles nyss. Jag har nämligen velat ha stjärnan på en högre lampfot för att den skull hamna mer mitt i fönstret. Jag var på Ikea på eftermiddagen och köpte en golvlampfot, men när jag kom hem visade det sig att lampfoten och stjärnan inte passade ihop. Så stjärnan får sitta på bordslampfoten i år också. Resten av adventspyntet består av en ljusslinga som jag virade runt vår extremt frusna rododendron på balkongen, och den lilla ängeln på bilden. Svärmor brukar ge mig något julpynt i födelsedagspresent och i år var det den här söta ljusstaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar